Optymalizacja dla wyszukiwarek: Jak napisać opis meta, który przyciągnie odwiedzających

Czy wiesz, w jaki sposób wyszukiwarki i media społecznościowe kierują użytkowników na Twoją stronę? To dzięki opisom meta. Metaopisy to teksty opisujące strony internetowe, posty, obrazy i inne treści indeksowane w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Teksty te pomagają użytkownikom zrozumieć, czego mogą się spodziewać po stronie, którą odwiedzają. Obecnie większość wyszukiwarek i portali społecznościowych preferuje opisy meta o długości 300 znaków lub mniejszej, aby szybciej indeksować swoją zawartość i ulepszyć pozycjonowanie. W tym wpisie na blogu powiemy Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i opisach meta. Zacznijmy...

Co to jest meta description?

Meta description to krótkie, przejrzyste podsumowanie strony. Zazwyczaj jest to jednozdaniowe podsumowanie zawartości strony i jest wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Meta opisy mogą zwiększyć współczynnik klikalności (CTR), co oznacza, że więcej osób kliknie na Twoją ofertę i odwiedzi Twoją witrynę. Opis meta to reklama Twojej witryny. Jest to jeden z pierwszych sposobów, w jaki potencjalni klienci wchodzą w interakcję z Twoją marką, dlatego ważne jest, aby opis był przekonujący. Długość opisu jest ograniczona do kilkuset znaków, więc musisz być zwięzły. Powinien on przyciągać czytelników i skłaniać ich do kliknięcia w link. Dobry opis będzie zawierał słowa kluczowe, na które kierujesz swoją ofertę pod kątem SEO, ale powinien być również interesujący dla osób, które nie szukają aktywnie tych słów kluczowych.

Dlaczego powinieneś dbać o pozycjonowanie?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych to proces zwiększania liczby odwiedzających Twoją witrynę poprzez zwiększenie widoczności Twojej treści na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania może być świetnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie i wygenerowanie większej liczby potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych przez Marketing Land, prawdopodobieństwo, że pozyskane przez SEO leady staną się płacącymi klientami jest 2-3 razy większe niż w przypadku leadów generowanych przez media społecznościowe i e-maile.

Jak pisać opisy meta?

Mając na uwadze powyższe informacje, przyjrzyjmy się, jak pisać skuteczne opisy meta. Opisy meta można pisać na dwa sposoby: Pierwsza to pisanie opisu ad hoc dla każdego fragmentu treści na Twojej stronie. Druga polega na wyborze szablonu opisu. Obie metody mają swoje wady i zalety, ale my zalecamy wybór szablonu. W ten sposób nie będziesz musiał się martwić, że zapomnisz napisać opis dla każdej treści w witrynie. Jeśli zdecydujesz się na pisanie opisów ad hoc dla każdej treści w witrynie, pamiętaj o przestrzeganiu poniższych zasad: Opis ten powinien odnosić się zarówno do treści, jak i do słów kluczowych, na które celujesz. Powinien mieć około 100-150 słów. Raz (ale nie więcej) należy umieścić w nim docelowe słowa kluczowe.